Při objednávce nad 1900 Kč doprava zdarma! Zakázky odbavujeme do 48 hodin.

H2O - nejvíce podceněný doplněk výživy současnosti

Vliv hydratace na silové výkony, energii a růst svalové hmoty

Věděli jste, že až 3/4 z nás jsou chronicky dehydratovaní?  A proč by Vás to mělo vlastně zajímat?

Silové výkony

Při budování svalové hmoty, je důležité, jakou zátěž na sval vyvineme. Studie publikovaná v "Journal of Strength and Conditioning Research" prokázala, že pokles hydratace o 1,5%  způsobí pokles výkonu o 1 opakování maximálky. A to je dost.

V jiných číslech - při dehydrataci v rozsahu 1-2% ztráty celkové tělesné hmotnosti, dochází k poklesu výkonnosti sportovce o 5-10 %.

Rozpad svalů

Sval je z 80% voda. Podle "Biochemistry Journal" dochází při poklesu hydratace ke ztrátě tekutin ze svalové buňky a dochází k jejímu úmrtí. Abychom tomu zamezili a udrželi si svou těžce vydřenou svalovinu, musíme dbát na perfektní hydrataci.

Dostatečná hydratace je důležitá také pro optimální regeneraci, jelikož na ní závisí adekvátní přísun živin do svalu. No a pokud s tou regenerací myslíte vážně, ochuťte si vodu našimi Instantní BCAA .Voda Vám bude více chutnat a navíc doplníte potřebné aminokyseliny :)

Kolik toho mám vypít?

Pokud bychom to vzali opravdu jednoduše - kolik jste shodili, tolik vypijte. Pokud jste při tréninku ztratil 1kg hmotnosti, vypotil jsi 1l vody, který musíte doplnit. 

Tak jednoduché to ale není!

Tělo dokáže efektivně zpracovat pouze asi 800 ml tekutin za hodinu. Přijímat více je úplně zbytečné, zatížíte si kardiovaskulární systém a stejně to vyčůráte.

Jak mám tedy doplnit 1l vody, když zpracuji jen 800 ml? 

Plánujte - Rozložte si tekutiny do celého dne. 2-3 hodiny před tréninkem,  vypijte alespoň 500ml vody, dalších 200-300 ml cca půl hodiny před začátkem tréninku. 

TIP: Vodu konzumujte v doušcích, neklopte do sebe celou skleničku naráz. Tělo by nestihlo tekutiny vstřebat a stimulovali byste zbytečně ledviny, které by vodu vyloučily do močového měchýře. 

 

Máte nějaké dotazy?

Napište nám na proteinaco@proteinaco.cz