Doprava ZDARMA při nákupu nad 2100 Kč.

H2O - nejvíce podceněný doplněk výživy současnosti

Vliv hydratace na silové výkony, energii a růst svalové hmoty

 

Věděli jste, že až 3/4 z nás jsou chronicky dehydratovaní? A proč by vás to mělo vlastně zajímat?

 

Silové výkony

Při budování svalové hmoty je důležité, jakou zátěž na sval vyvineme. Studie publikovaná v "Journal of Strength and Conditioning Research" prokázala, že pokles hydratace o 1,5 % způsobí pokles výkonu o 1 opakování maximálky, a to je dost.

V jiných číslech – při dehydrataci v rozsahu 1–2% ztráty celkové tělesné hmotnosti dochází k poklesu výkonnosti sportovce o 5–10 %.

 

Rozpad svalů

Sval se skládá z 80 % z vody. Podle "Biochemistry Journal" dochází při poklesu hydratace ke ztrátě tekutin ze svalové buňky a dochází k jejímu úmrtí. Abychom tomu zamezili a udrželi si svou těžce vydřenou svalovinu, musíme dbát na perfektní hydrataci.

Dostatečná hydratace je důležitá také pro optimální regeneraci, jelikož na ní závisí adekvátní přísun živin do svalu. Pokud to s regenerací myslíte opravdu vážně, ochuťte si vodu našimi instantními BCAA. Voda Vám bude více chutnat a navíc doplníte potřebné aminokyseliny. :)

 

Kolik toho mám vypít?

Pokud bychom to vzali opravdu jednoduše – kolik jste shodili, tolik vypijte. Pokud jste při tréninku ztratili 1 kg hmotnosti, vypotili jste 1 l vody, který musíte doplnit. 

 

Tak jednoduché to ale není!

Tělo dokáže efektivně zpracovat pouze asi 800 ml tekutin za hodinu. Přijímat více je úplně zbytečné, zatížíte si kardiovaskulární systém a stejně to vyčůráte.

 

Jak mám tedy doplnit 1 l vody, když zpracuji jen 800 ml? 

Plánujte – rozložte si tekutiny do celého dne. 2–3 hodiny před tréninkem vypijte alespoň 500 ml vody, dalších 200–300 ml cca půl hodiny před začátkem tréninku. 

TIP: Vodu konzumujte v doušcích, nevypijte celou skleničku naráz a nehltejte. Tělo by nestihlo tekutiny vstřebat a stimulovali byste zbytečně ledviny, které by vodu vyloučily do močového měchýře. 

 

Máte nějaké dotazy?

Napište nám na proteinaco@proteinaco.cz

 

 

 

 

Zkušenosti s Protein&Co.

Od profíků přes trenéry, až po rekreační sportovce

  • MUDr. Daniel Sosýn

    Jednatel společnosti

    Dan vystudoval Lékařskou fakultu Univerzity Palackého. Je nadšencem do bojových sportů a fitness obecně. Sám si zažil ve fitku to trápení, které známe všichni - Trpíš nepoživatelné chutě proteinů jen proto, že do sebe chceš dostat trochu bílkovin. Proto se rozhodl založit Protein&Co. , protože věří, že i na sportovní výživu se člověk může těšit.

Grafický návrh vytvořil a na Shoptet implementoval Tomáš Hlad & techka s.r.o.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení