Doprava ZDARMA při nákupu nad 2100 Kč.

Kdo maže ten jede! Jak omega-3 kyseliny kouzlí s lidským zdravím

 12328

 

Omega-3 mastné kyseliny jsou polynenasycené kyseliny, které si lidské tělo nedokáže samo vytvořit. Nalezneme je v membránách buněk, velmi bohaté jsou na omega mastné kyseliny buňky šedé kůry mozkové. Existují 3 typy kyselin, které člověk potřebuje pro správnou funkci svého těla – kyselina α-linolenová (ALA), kyselina eikosapentaenová (EPA) a kyselina docosahexaenová (DHA). .

ALA je nejčastěji rostlinného původu, můžete ji najít třeba v oříškách. Výborným zdrojem ALA jsou chia a lněná semínka. Naproti tomu EPA a DHA naleznete hlavně v rybím tuku. Za zmínku stojí, že dobrým zdrojem EPA a DHA je také chlorella, takže pokud nejste fanoušci masa a ryb a volíte veganskou nebo vegetariánskou stravu, doporučujeme právě tuto řasu.

 

V čem jsou vlastně omega-3 kyseliny tak prospěšné? Vypsali jsme vám několik vědecky podložených faktů, proč by každý jídelníček měl obsahovat omega-3 mastné kyseliny.

 

  1. Chrání proti rakovině

    Podle lékařské studie provedené v roce 2019 bylo prokázáno, že příjem omega-3 mastných kyselin má ochranný efekt proti rakovině prsu [1].

     

  2. Chrání proti srdeční zástavě a snižují krevní tlak

    Je prokázáno, že omega-3 mohou snižovat tlak [2] a riziko náhlé srdeční zástavy [3]. Navíc umí snížit množství triglyceridů v krvi [4].

     

  3. Působí protizánětlivě

    Omega-3 mastné kyseliny potlačují záněty v těle [5] [6], které jsou spojeny například s cukrovkou a infarktem.

     

  4. Budete šťastnější

    Existují důkazy o tom, že omega-3 mastné kyseliny mohou pomáhat při léčbě deprese a bipolární poruchy [7] a navíc si toho budete na stará kolena i více pamatovat [8].

     

Další z mnohých pozitivních vlastností omega-3 mastných kyselin je například léčba ADHD [9], úleva od symptomů revmatické artritidy [10] nebo jejich kladná role v léčbě ledvinných onemocnění [11]. 

 

Bohužel české stravování má velký nedostatek omega-3 mastných kyselin. Nemáme vlastní mořské ryby a potraviny jako chia semínka si k nám našly cestu teprve v nedávných letech. Proto nám nezbývá, než omega-3 doplňovat ve formě suplementů, jako jsou například tobolky s rybím tukem. U nás je najdete "ZDE"

 

 

Zdroje:

1.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30803190

2.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4054797/

3.https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1567568813700059?via%3Dihub

4.https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.3810/pgm.2014.11.2828

5.https://aocs.onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1007/s11745-013-3774-6

6.https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.3810/pgm.2014.11.2828

7.https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1177/0884533611411306

8.https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S019745801100546X?via%3Dihub

9.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3625948/

10.https://www.cambridge.org/core/journals/british-journal-of-nutrition/article/influence-of-marine-n3-polyunsaturated-fatty-acids-on-immune-function-and-a-systematic-review-of-their-effects-on-clinical-outcomes-in-rheumatoid-arthritis/0F3DAA86B29B4D942B8381AA3F599D17

11.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30803749

 

 

 

 

 

Zkušenosti s Protein&Co.

Od profíků přes trenéry, až po rekreační sportovce

  • MUDr. Daniel Sosýn

    Jednatel společnosti

    Dan vystudoval Lékařskou fakultu Univerzity Palackého. Je nadšencem do bojových sportů a fitness obecně. Sám si zažil ve fitku to trápení, které známe všichni - Trpíš nepoživatelné chutě proteinů jen proto, že do sebe chceš dostat trochu bílkovin. Proto se rozhodl založit Protein&Co. , protože věří, že i na sportovní výživu se člověk může těšit.

Grafický návrh vytvořil a na Shoptet implementoval Tomáš Hlad & techka s.r.o.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení