Doprava ZDARMA při nákupu nad 2100 Kč.

Beta-alanin – pro lepší výkon

beta-alanin

 

Beta-alanin je stále oblíbenější aminokyselinou mezi sportovci a začíná se tak řadit mezi stálice mezi doplňky stravy při tréninku. Jedná se o aminokyselinu, která se přirozeně vyskytuje v kosterním svalstvu a tělo si ji dokáže samo vytvořit.


Jak funguje beta-alanin v našem těle?

V okamžiku, kdy se beta-alanin dostane do svalové buňky, vytvoří karnosin –  látku vyskytující se v největším množství v kosterním svalstvu, srdci, játrech a v mozku. Karnosin je velmi užitečný při tvorbě čisté svalové hmoty, oddaluje únavu během tréninku a brání tvorbě kyseliny mléčné. Navíc funguje jako výborný antioxidant. Množství karnosinu, které tělo může vyprodukovat, je však závislé na obsahu beta-alaninu v buňce, proto je pro aktivně sportující lidi jeho doplnění opravdu přínosné. Pokud má tělo k dispozici dostatek beta-alaninu, dochází totiž ke zvýšení hladiny karnosinu ve svalech. Beta-alanin je tedy užíván zejména pro jeho schopnost navýšení koncentrace karnosinu ve svalové hmotě. 

 

sport-2264825_1920

 

K čemu je beta-alanin užitečný?

  • Funguje jako základní stavební kámen karnosinu a navyšuje jeho hladinu;
  • pomáhá zvyšovat výkon;
  • snižuje subjektivní pocit únavy během tréninku;
  • zlepšuje cévní elasticitu, rozšiřuje stažené cévy;
  • zlepšuje paměť;
  • zvyšuje přísun krve do srdce, mozku, orgánů a končetin;
  • zajišťuje zvýšení příjmu kyslíku do buněk 



Kde se beta-alanin přirozeně vyskytuje?

Beta-alanin najdeme zejména v kuřecím mase, vepřovém mase, hovězím mase a rybách.

 

turkey-hen-569069_1920

 

Dávkování

Ke zvýšení obsahu karnosinu ve svalech je třeba dávkovat beta-alanin nejméně dva týdny. Doporučujeme užívat denně v jedné nebo více dávkách 4–6 g beta-alaninu denně po dobu dvou týdnů, abyste zvýšili koncentraci karnosinu ve svalech o 20–30 %

Pokud budete užívat stejnou dávku po dobu 4 týdnů, měla by se koncentrace karnosinu ve svalech zvýšit o 40–60 %. Po měsíci užívání můžete beta-alanin zařadit ve formě udržovací dávky a užívat 2–5 gramů denně. Vstřebatelnost beta-alaninu můžete podpořit tím, že ho budete přijímat společně s jídlem. 

V případě zvýšené dávky beta-alaninu může docházet k tzv. mravenčení po těle, je to však neškodný nežádoucí účinek.

 

Zajímají vás další aminokyseliny, kterými podpoříte cvičení a svoje tělo, koukněte se na náš rozcestník, kde se o nich dozvíte další informace, nebo nám napište, rádi vám poradíme a zodpovíme vaše otázky.

Zkušenosti s Protein&Co.

Od profíků přes trenéry, až po rekreační sportovce

  • MUDr. Daniel Sosýn

    Jednatel společnosti

    Dan vystudoval Lékařskou fakultu Univerzity Palackého. Je nadšencem do bojových sportů a fitness obecně. Sám si zažil ve fitku to trápení, které známe všichni - Trpíš nepoživatelné chutě proteinů jen proto, že do sebe chceš dostat trochu bílkovin. Proto se rozhodl založit Protein&Co. , protože věří, že i na sportovní výživu se člověk může těšit.

Grafický návrh vytvořil a na Shoptet implementoval Tomáš Hlad & techka s.r.o.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení